Vasaloppssöndag!

Idag är det den dagen på året då jag vägrar göra något annat än sitta i soffan och kolla på tv. Jag vägrar jobba. Jag vägrar städa. Jag vägrar rida. Det enda jag går med på är att sitta i soffan med mitt täcke och min kudde. Sedan gör jag världens lyxigaste frukost med äggröra, bacon, stekta champinjoner, frallor, rostbröd, brieost, spansk chorizo, juice, te etc etc. Allt ska finnas även om man bara äter av hälften. Detta medans jag slaviskt följer Vasaloppet och de tappra galningar som haschar sig fram i spåret från Sälen till Mora! Jag älskar den här söndagen och idag hade jag dessutom lyckats få sällskap av M som faktiskt villigt kom och åt frukost med mig vid niotiden. Han missade starten dock som är en av de viktigaste delarna!
Dagen inleddes med att jag sprang ut och slet ut hästarna som morgontrötta ville äta sin frukost i lugn och ro. "Men skynda er då!!!" När de sen va ute så mockade jag boxarna på 3 minuter och kastade ner hö innan jag sprang in igen och landade under täcket i soffan! Skönt att ha de delarna klara iaf!

Efer att vi frossat av frukosten och sedan blandat sovning och nyfiket tittande i soffan och den tappra killen och tjejen gått i mål så bestämde vi oss för en promenad i den strålande solen. 4 kilometer (inget maraton direkt) till ett dukat kaffebord och sedan biltur hem, man ska inte ta ut sig för mycket! Men det var verkilgen skönt med den friska ljumma luften så nu känner jag mig som en ny människa.
Nu står steken i ugnen och jag har hela 1h8min innan hästarna vill in så nu ska jag nog ta och bara slappa lite till! Det är en sån där dag när man knappt behöver kliva ur pyjamasen!
Over and out....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0