"Vänner", solsidan och koffein!

Jag har haft en riktigt bra funderardag i dag och jag har kommit fram till massor med bra saker.
Jag har vänner som jag verkligen bryr mig om och som jag vet bryr sig om mig, varför ska jag då slösa tid på dem som jag skiter fullständigt i och som jag vet skiter i mig! Ska jag verkligen lägga ner tid och energi på onödiga kontakter som inte ger mig något överhuvudtaget?? Det tycker jag verkar oerhört onödigt vilket har resulterat i att jag helt enkelt börjat sålla!
Jag brukar försöka vara tolerant och finna mig i det mesta men det gör jag inte längre. Nu bemöter jag andra som de bemöter mig!
Den insikten fick jag idag när jag krängde ännu ett avsnitt av Simpsons på eftermiddagen. Kan inte låta bli att förundras över den gula familjens skapare som måste ha rökt hasch när de skrev manusen!
En annan serie som jag verkligen förundras över är Solsidan. Jag hörde talas om serien när första säsongen gick men jag lyckades bara se delar ur ett avsnitt. Men sen slog jag av en händelse på innan första avsnittet startade av andra säsongen och nu är jag fast!!!
Jag älskar "igenkännar"-humorn som påminner en hel del om Seinfeld. Jag ser mina vänner i rollfigurerna och känner i vissa fall igen mig själv också, på både gott och ont! =S
Värst är ju så klart den otroligt irriterande grannen OVE!! Usch vilken människa, men visst har vi alla en egen liten Ove som ploppar upp ibland. Han är visserligen väldigt tillspetsad och extrem men han finns där trots allt! Jag tror att det finns en liten Ove i oss alla som kommer fram när vi är som minst charmerande. Dryg-Ove! Det är nästan som ett begrepp i mitt hushåll! Ibland när man ser någon som man inte känner så tänker jag  "Den där ser ut som en riktig Ove.... Usch!"

Imorse var det meningen att jag skulle rida men jag var så icke-ridsugen som jag bara kunde bli. Jag ville verkligen inte rida i skogen idag. Jag ser bara fram mot onsdag när jag ska få åka till ridskolan och rida lektion. Nästa vecka blir det dessutom två lektioner en på onsdagen då och en på fredagen när jag ska till en annan ridskola och ta en privatlektion tillsammans med en jobbarkompis och hennes dotter. Det ska bli sjukt kul och jag kan knappt vänta. Nu förstår jag hur barn känner sig när de väntar på något speciellt. Jag minns hur det var när jag själv skulle få rida lektion när jag var yngre. Veckorna blev evighetslånga och det blev aldrig onsdag... Konstigt jag får alltid lektionstid på onsdagar.
Som tur var hade B gått ordentligt resten av veckan så jag behövde inte ha något dåligt samvete för att han fick vila idag. Efter att jag stallat färdigt så kom min älskade syster på besök med sin mellersta dotter T. De fick lite citronkladdkaka som var kvar sen igår. (Tack C för idén när du bjöd oss förra veckan, smakade super. Min var dock inte lika god som din men du är ju bäst. Måste ju bero på det!! )
Idag har alltså varit en vanlig söndag med strålande sol och massor av kaffe. Jag har nämligen även hunnit med en stor kopp hos min kusin också. Tur att jag har så lätt för att somna på kvällen så lite koffein brukar inte påverka speciellt.
Ikväll är tvn uppbokat hela kvällen eftersom M ska kolla på MotoGP. Själv funderar jag på att lägga mig i sängen och läsa lite och invänta sista avsnittet av Solsidan som kommer ut på tv4play inom kort!
Det blir med en tår i ögat som jag tar farväl av familjerna i serien för den här gången. Jag hoppas så klart på en fortsättning även om ryktet säger att Herngren inte vill va med mer!
Det är med stor spänning jag säger tack för ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0