Mååååndag!!!

Häpårä!!!

Idag har varit en förvirrande dag!!
Allt inleds med att klockan ringer 06:00 precis som vanligt, men det är bara det att det känns som att klockan är 05:00!! Sommartid ni vet.
Hasar mig så småning om upp efter att ha snoozat trots att jag inte alls har tid för det på morgonen.
Går in i badrummet och kommer på att jag bara sitter där på toaholken med tandborsten i handen utan att göra rent tänderna!! Var nog inte riktigt vaken än...

Går ut och ger hästarna mat och funderar under tiden på hur jag kan frysa så om en plätt på benet.
Går in gör mig i ordning för jobbet. Tar min väska och drar iväg!
På bilen är det något vitt klister som vägrar släppa rutan. "Jädra is" svär jag högt för mig själv, har ju inte skrapat rutan på evigheter men just idag när jag är hur sen som helst så måste det minsann vara is på hela bilen!
När jag så nästan är framme på jobbet så tittar jag ner på sätet och ser till min förskräckelse att jag tagit fel väska. Med mig har jag handväskan som visserligen innehåller plånbok, nycklar och telefon men inga viktiga papper eller min kalender som jag måste ha på jobbet!! "Faaaan!!!" svor jag högt igen...Tur att jag hade planeringen i huvudet så jag visste vad jag skulle göra på jobbet ändå. Jobbigt att improvisera en hel dag.

Kommer så hem till mitt lilla hus och min lilla sjuka sambo som nu var mycket piggare och hade lämnat soffan för lite dataspel (skönt då kanske han slutar snarka på nätterna snart!!). Tar på mig ridbyxorna och ser till min förskräckelse att det är ett stort hål i dem, mina nya fina ridbyxor! Tyget har nötts sönder, hur kan det komma sig?? Byxorna är ju nya =( Det var därför jag frös om en fläck i morse. Jaha bara att köpa nya men den här gången för det bli helskodda så kanske de håller lite längre.

Nu har jag vart ute på en ridtur med min mörkbruna springare och det var super härligt, solen var på väg ner och vi tog en galopp bortåt under fria tyglar, han sprang så ögonen tårades. Det är verkligen underbart att bara släppa och  han får bestämma tempot själv, han älskar verkligen att springa!
Nu ska jag nog beställa något ätbart om jag kan få sambon att släppa tangentbordet, hamburgare var längesen. Guuu va gött, det får det bli! Måste genast sluta skriva så vi hinner beställa innan de stänger.
-Over and out-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0