Första, aaaandra, tredje PANG!!

Idag har jag varit på auktion i ställdalen! Jag hittade en skottkärra jag ville ha men orkade inte vänta tills den skulle ropas ut! Jag var där med mamma och min syster C. Annars var det inte mycket att ropa på och roligast på hela dagen var att titta på folk. Vissa hade verkligen krälat ut under en sten och såg ut som riktiga träsktroll!
Sen har jag planterat lite frön, sånt som jag ska plantera ut i min ännu obefintliga trädgård. Jag hoppas att det kommer bli en trädgård här ute bara snön töar bort. Då ska jag anlita min pappa och hans jordfräs!!
Igår och i onsdags var jag och red på ridskola. I onsdags hade jag min första lektion i smedjebacken. Jag fick ett superfint ystert sto som från början hade tappat motorn helt och hållet. Det gick i slowmotion och jag fick verkligen kämpa för att få hästen framåt. vi hade markarbete och motslutet så lade ridläraren upp bommen lite så det blev ett lågt hinder. Då vart det annat ljud i skällan kan jag lova!! Hon hittade motorn igen och satte en enorm fart mot hindret. Hoppade som en gud men vart väldigt yster efter hindret och var tvungen att bralla lite var på jag mest tappade balansen och fick hålla mig kvar allt jag kunde. Andra gången hoppade vi åtminstonde ganska kontrollerat och efter hindret tänkte jag: Men oj va bra de gick nu då! Sen slappnade jag av lite och då.... började hon bralla igen!! Tjohoooo! Men jag höll mig kvar igen och fick stopp på henne ganska fort!
Då berättar ridläraren att hon gått 1,30 banor och tycker att hoppning är det roligaste som finns!! Haha det hade jag velat veta innan!!
I går fredag då var jag till en annan ridskola och red privatlektion med en arbetskamrat. Den lektionen var inplanerad sedan länge och det var riktigt roligt. Återigen blev det markarbete och jag hade ett sto av korsningen halvblod-tinker! Det var en udda upplevelse men hon var jätte duktig. Ridläraren påpekade att hon hade väldigt korta steg i trav och galopp och det kan jag understryka, fyrkantig var hon!
Men det är väl det som hänt idag och den andra halvan av veckan!
Imorrn är det söndag och då ska jag nog slappa lite mer!
Ikväll blir det film och popcorn men nu ska jag mocka och ta in hästarna!!
Tjo!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0