Detta är snart glömt....

Idag har jag kommit lite bättre in i rytmen på sommartiden!
Jag har inte försovit mig nämnvärt, jag fick med mig rätt rygga med rätt saker, jag slapp dessutom skrapa is på rutorna imorse! Dagen började riktigt bra, som den brukar iaf.
Var på jobbet och hade riktigt trevligt. Jag lyckades till och med snika åt mig en muffins till eftermiddagskaffet.
Jag visste att bilen inte skulle starta så M kom med startkablar lagom tills jag slutade. Allt har liksom flytit på i en stilla lunk.
När jag kom hem var C och S här. De hade plockat in lilla Zeptember och hade ridit. Han såg nöjd och välkammad ut.
De hade med sig snoddas (min favvo!!) Tog lite fika, pratade lite, fikade lite mer och pratade ännu mer.
Nu har de åkt hem, hästarna ska snart in. Körrfärsen ligger i micron och tinar så jag kan göra köttbullar i tomatsås till middag.
Tulle är helt galet kelig, han har nog inte fått nå kärlek på hela dagen. Hönorna har fått massvis med smaskig mat så de behöver knappast nå mer uppmärksamhet idag.
Ikväll ska jag läsa lite i min bok om läs- och skrivsvårigheter och skriva lite. Annar kommer det nog inte hända så mycket mer.
Den här dagen är en sån dag som kommer att gå till historien som helt bortglömd. Nästa månad så kommer tisdagen den 29 mars att vara totalt raderad ur minnet!

På sin höjd så kommer jag minnas att S och C här men annars så är det nog inte mycket som fastnar på långtidsminnet.
Jag planterade ju grönsaker i helgen och salladen är redan på väg upp. Det sticker upp små gröna fjuttiga saker som i framtiden förhoppningsvis kommer gå att äta!
Det var nog allt för idag, eller iaf för ett tag framöver!

Tjo!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0