dagen som ingen kan/vill uttala??

Tittade mig nyss i spegeln och blev lite försvånad när en panda tittade tillbaka! Efter att grundligt undersökt den förvrängda spegelbilden insåg jag att det var mig själv jag såg med mascara i ett tjockt svart lager under ögonen. Jag tog närmsta handduk och gnodde av det överblivna sminket på den. Vilket resulterade i att handduken nu ser ut som en panda!
Idag är det en väldigt speciell dag, typ eller egentligen är den inte så speciell längre! Det är ju fet-tisdagen, fett-isdagen eller semeldagen, beroende på hur man vill uttala det! Lyckades snika åt mig en semla på jobbet och tänkte äta en till nu ikväll! Ska det firas så ska det!! =O Men till mitt försvar så är semlorna hembakta och inte speciellt stora hihi! Så det blir som en stor köpt! Semlor som tidigare skulle ätas en enda dag (idag) äts ju nu mer eller mindre året runt men i olika tappningar. Blåbärssemlor kan man allt få tag på även sommartid i vår specialutrustade bonnhåla!

Nu ska jag snart släpa in Nicko och Pulver som står ute i blåsten och vill ha kvällsmat, de kommer inte få någon semla, men de får smaskiga b-vitaminer till frukost imorgon!

//Chip på er allesammans imorgon ska vi få lära oss hur man  gör en fågelholk!! (På bred värmländska!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0