Arbete, sol och ADHD

Nu har det gått en hel dag till! Den har varit riktigt trevlig med strålande sol, rastvakteri (som spenderades i solen mot husväggen) oxh nu på kvällen var jag på kurs i Ludvika med två arbetskamrater!
Men vi kan ju för enkelhetens skull börja från början:
06:00 klockan berättar vänligt med bestämt att det är dax att gå upp.
06:12 står i stallet och morgonfodrar hästarna. Lagom morgontrött och blir snabbt irriterad på sparkandet i boxväggarna. (Som att det skulle gå fortare om man sparkar på inredningen??)
Släpper sedan ut hästarna i hagen, ilar tillbaka in i stallet och börjar mocka, kasta ner hö och sedan sopa stallgången så fort att det bildas små virvelvindar runt kvasten. Det lyckades dock inte och allt jag lyckades med var att få de största hötussarna från ena änden av stallet till Birks box.
07:04 Springer in till huset igen och kastar av mig kläderna, in i duschen och pustar ut. På något konstigt vis så planerar jag väldigt bra där, i duschen alltså. Jag planerar hela dagen där och det brukar faktiskt bli ganska bra. Jag kanske ska införa det på jobbet. När jag har planeringstid inför lektioner så ska jag börja ta en dusch och lösa problem som kan uppstå.
Morgonen hemma avslutas med en risifrutti med jordgubbssylt. En gammal klassiker som jag nästan aldrig brukar köpa. Jordgubb är ju annars en klassiker sen man var liten!
Sedan bar det iväg till jobbet där jag som vanligt överkonsumerat kaffe hela dagen och haft givande lektioner tillsammans med alla barnen och bråkat med de andra lärarna.

Efter arbetsdagen ilade jag hem som en pil och fyllde på vatten till hästarna eftersom jag inte hann det på morgonen. Men då M´s syster P var där så var hon så vänlig och tog in hästarna så jag slapp det iaf! TACK!!!

Kursen som vi var på inleddes på McDonalds eftersom mina hungriga kollegor var tvungna att få lite mat i magen. Själv tröck jag en chickenmcnuggets och pommes, sockerkicken fick mig att klara föreläsningen galant.
et var en urspännande föreläsning med en tjej som har ADHD och hon berättade om sitt liv. Det var ingen lätt livshistoria och hon trollband iaf mig på bara några sekunder.
Hon berättade sedan hur det var när hon blev vuxen och kom på att hon kunde självmedicinera med en extremt liten dos amfetamin för att kunna leva ett normalt liv! Det var en riktigt gripande berättelse.
Jag är glad att jag gick på föreläsningen och det har öppnat ögonen på mig för ADHD/ADD. Läxan imorgon var att vi alla skulle ta på oss våra ADHD-glasögon imorgon och se alla vi möter ur det nya perspektivet!
Imorgon kommer det att bli en ny dag hoppas som vanligt och den har nya otroligt spännande utmaningar på lager till mig, det vet jag eftersom jag har en ny tid inbokad med min vän L!!
Ses kanske imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0