onsdag, torsdag å fredag!

En händelserik vecka har passerat (om man inte räknar med helgen då, den är kvar)!
I onsdags var jag iväg till ridskolan tillsammans med L och vi hade en toppenlektion, hoppning stod på schemat den här gången. Jag var lite orolig att jag skulle få sprattlan Mennuette som hade fullt sjå att skutta omkring och skjuta rygg hela tiden. Men jag fick istället en liten kille som hette Tyson. Han sov nog mesta delen av tiden i boxen och sen sov han lite mer under framridningen. Men när vi fick hoppa blev han iaf lite mer alert och vaken. Han var verkligen en duktig liten kille! Allt gick verkligen super!
I torsdags var jag och några av mina kollegor från jobbet på Läromedelsmässan i Örebro, Conventum. Det märks vilka som är lärare för det finns inget virrigare folkslag än lärare, jag tror det lärs ut på högskolan. Men den här  gången gick det relativt bra utan att någon virrade bort sig eller inte visste hur ett kösystem fungerar! Det problemet brukar vara större när lärare ska gå på  restaurant. Jag jobbade tidigare i restaurantvärlden och då fasade man för lärarkonferenser eller fackförbundsmöten! Det slog ALDRIG fel att de inte kunde stå i kö och vänta på sin tur, sen gnäller de för att det är så trångt vid buffématen! Som att det inte skulle kunna bero på att de står i trippla led som en hopvikt orm.
Igår fredag var jag på jobbet och gjorde lite nytta. Vi är ju mitt uppe i nationella proven och det är nästan en heltid bara det! Ska fortsätta med det arbetet om en liten stund. Jag ska bara ta en ridtur och stalla lite först.
Igår var jag dessutom på en liten fest med god mat och MÅNGA trevliga vänner, vi var närmare 25 stycken! Varför tänker jag inte berätta nu men så var det iaf. Från början var det en hemlis med överaskningstema. Men jag vet inte hur hemlig den är nu, bäst att inte säga nå mer!
Nu ska jag svira om och ta hand om pållarna!
Ship på er allesammans!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

För att inte tala om att dom inte ser var deras reserverade bord är fast det står stora skyltar på deras bord haha

2011-04-02 @ 10:39:47
URL: http://kopparbergskan.blogg.se/
Postat av: bloggaren

sant, ooo ack så sant!!

2011-04-02 @ 10:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0