Det blir inte alltid som man tänkt sig!

Det blir inte alltid som man tänkt sig!!
Jag hade planerat en ridtur på farbror Birk men det blev inte riktigt så. Jag hade visst lovat min syster att vi skulle gå på auktion och det kan jag garantera att jag glömt!!
Men det slutar inte där med krångleriet! När jag skulle släppa ut hästarna så fick jag inte upp dörren, den satt fast och jag tog i allt vad jag orkade men den rubbade sig inte mer än max någon millimeter. Då slog det mig med full kraft! Snöras från taket.... på andra sidan... isberg sänkte Titanic = Jag putta dörr... OMÖJLIGT!!!! NEEEEEEEEEJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!
Jag tog en spade och knatade runt hela stallet och mycket riktigt. Där på andra sidan var det ett snöberg stort som en större snödriva. Det var bara att börja skotta! Jag grävde och öste, grävde och öste tills dörren nästan var framme helt. Då började jag med den andra delen av dörren och gjorde samma sak där. Så nu har jag nog en ryggmuskel mer och kanske lite på armarna också, men inte så extremt mycket mer kanske.
Så nu ska jag bara klä på mig, borsta tuggverktygen och sedan gå på auktion... Hoppas det finns knasterkorv där!

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0