Välkommen Trolla!

Idag kom det ett nytt tillskott till stallet! Det var kallblodstravaren Trolla med ägaren P. Dom är så ruskigt välkomna. Ska bli riktigt roligt att ha någon att rida med ibland. Så tråkigt att alltid rida själv.
Vi var ute på en tur idag. Jag red Lukas, P red på sin Trolla och C red Birk. Alla hästarna blev motionerade, även Zeptember, men på ett lite annorlunda vis.
Efter ridturen släppte vi nämligen ut alla hästarna i hagen. Eftersom vi precis vart ute på en tur och ingen av hästarna hade brytt sig speciellt om att det var en ny personlighet med så trodde jag i min enfald att det skulle gå smidigt... men ICKE!! Lukas la öronen bakåt och jagade Trolla runt, runt i hagen. Hon sprang som ett litet skinn och båda blev tok-svettiga! Birk tittade på Trolla en gång sen gick han längst ner i hagen och började beta gräs. Zeptember däremot gjorde stora ögon, fick hjärtformade pupiller och galloperade efter Trolla! Superlycklig över att äntligen fått en fru! Hon var inte riktigt lika imopnerad kan jag tillägga, hon sparkade efter honom och skrek åt honom. Jag lovar att gnäggen betydde: LÅT MIG VA DIN SNORUNGE!!
Han liknade mest en finnig 14-åring som lagt beslag på sin första porrtidning! "h-h-he-j-j, v-v-va s-s-snyg-g d-du är-r" 
Efter några minuter hade Lukas slagit sitt rekord i att gallopera länge utan uppehåll, då var han i stort behov av en slurk vatten och sen gav han upp. Vandrade ner till Birk och gjorde honom sällskap. Lukas gick nog ner 20 kilo efter att ha jagat fruntimret i hagen. 
Zeptember limmar nog fortfarande på Trolla men det är nog bara hon vänjer sig!

Snart blir det tacos och hyrfilm!!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ha ha ha det var himla bra skrivet , du har en dold talang som författare =)

2010-09-11 @ 19:38:59
Postat av: Huvudpersonen

Tackar för komplimangen!

2010-09-11 @ 21:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0