Valdagen. Tänka sig....

Inledde dagen med att titta på två av mina favoritserier; Everwood och Gilmore Girls. Jag vet inte vad det är med dem men jag bara älskar att titta på dem. De är så mysiga med sin småstadsmentalitet och problem. Jag känner mig väl hemma i den miljön kanske.
Mitt i frukosten kom min syster förbi helt frivilligt. Hon fick en kopp kaffe och sen satte jag henne i arbete! Moahahaha (ondskefullt skratt). Arbetet bestod av att ösa gammalt äckligt, dammigt hö sen förra året. Det var inte mysigt alls. Dammet letade sig in i näsan och ner i halsen. Efter att ha nyst tvåhundra gånger och hostat lungorna ur kroppen så var vi äntligen klara. Under tiden var B och E på besök också. E konstaterade att vi hade "en sån där", "vad är en sån där?" undrade jag. "En trasig bil". Älskar barns uppriktighet. Det var inte bara en bil utan en TRASIG bil! E fick även köra lite traktor tillsammans med pappa B. E verkade riktigt förtjust!

Efter allt besök på gården och arbete så var det ju så klart dax för val! Höstens händelse verkar det som. Tur att det bara är vart fjärde år. Jag röstade i alla fall efter eget tycke och blandade både rött och blått! Det har jag aldrig gjort tidigare... eller ja... jag har ju bara röstat en gång tidigare men då röstade jag helt enfärgat.
Jag är inte så himla insatt heller, det är nog tyvär intresset som tryter. Jag vet att jag egentligen borde vara superinsatt, det är ju min framtid också. Men jag orkar inte sätta mig in i alla dessa urtråkiga frågor.
M bestämde dessutom att han skulle kolla på valvakan (?!) Hur gammal är han egentligen?? Jag ville kolla på Irene Huss på femman men ICKE! Det var valvakan eller inget alls i detta hushåll. Jag fladdrar lite mellan valvakan och facebook. Men det är lika mycke valvaka på facebook ju, alla pratar om det. Nu skriver jag om det också. Verkar nästan som att det är omöjligt att komma undan helt.

Jag har även lekt lite husmor idag; inledde med att koka och lägga in rödbetor och fortsatte sedan med äppelmos. Det sistnämnda blev i alla fall riktigt gott! Ser fram emot att koka gröt snart. Gröt med äppelmos, slurp!!
Innan valet åkte vi hem till min syster med lite matvaror och hon gjorde en av de godaste fiskgrytor jag ätit på flera år. Jag åt som vanligt mer än jag egentligen förtjänar! Men imorrn är det måndag igen och då ska jag som vanligt försöka hålla igen lite på sockerintaget. På tal om socker så avslutade vi middagen med Texaspecanglass. En gammal favorit när jag inte hittade den nya favoriten Rocky Road!

Nu ska jag strax borsta tänderna och entra drömmarnas värld men först ska jag äta upp popcornen som ligger i botten på skålen! Tack och hej!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0