Sveriges segaste promenad!

Har precis vart ute och tömkört Z igen. Det var ingen powerwalk precis! Han gick i slowmotion hela tiden, sen när vi skulle jogga för att väcka upp honom då joggade han... i sloooowmoootion.... Jag råkade vrida lite på huvudet en sväng och tittade ner i diket. Dunk så hade jag sprungit rakt in i rumpan på tvååringen. Tur att han inte fick spel och sparkade mig!!
M var med och hjälpte mig fram lite då och då, Z har ju en tendens att tvärnita mitt på vägen och väääägra gå framåt igen. Då vrider han bara på huvudet och glor på mig som om jag vore från yttre rymden, sen suckar han lite och fortsätter stå still.
Tur att jag hade M med iaf som kunde dra han lite i tränset så vi kom hem någon gång. Men när vi hade vänt på vägen och närmade oss stallet då hade han riktigt bråttom faktiskt. Han knatade på som bara den då!
Det är trots allt riktigt roligt att se hans framsteg. Han är ju bara två år så jag ska väl inte begära att han ska fatta vad jag vill på en gång. Men i sinom tid så blir nog även Z en bra rid- och körponny!! Bara jag orkar vänta tills dess! =)

Nu är det åter igen dax för en dusch, jag har ju vart konstant kolsvart under naglarna i flera dagar. Men när man vet att det är hästlort så gör det inte så mycket längre! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0