Stallarbete!

Dagen började som den brukar med ett undantag. P var här imorse när jag slog upp ögonen. Hon hade tagit in Trolla och pysslade lite med henne. Riktigt trevligt. Jag blev helt enkelt tvungen att gå ut och titta till dem lite. Sen släppte hon ut Trolla i hagen igen. Lukas den gnun var ju bara tvungen att jaga henne några varv i hagen. Men dålig kondis som han har så blev det ett lopp på cirka fem sekunder, sen gav han upp och betade lite gräs med Birk istället. Trolla kärringskrek några gånger, hytte med bakbenen mot zeptember och sen tog även hon siesta.

Dagen fortsatte med en liten tur till C och hämtade Zeptembers nya westernsadel. Han kommer bli helt urgullig med den på sen. Det var absolut den minsta westernsadel jag någonsing sett. Bilder på sadelprovningen kommer när jag faktiskt haft sadelprovning på ponnyn.

Sen åkte jag vidare till kära systeryster som jag inte hunnit hälsa på på flera veckor. Haft lite dåligt samvete, hon är jämt hit och hälsar på men jag är aldrig dit. Men nu har jag iaf renat mitt samvete lite grann. Träffade även C som kom dit på en kaffeslurk så hela ensamblen var enad runt bordet.
Barnen skrek på varandra som vanligt och familjekänslan var komplett. Tänk att syskonbarn har så lätt att hålla sams. Allt som krävs är en tv-dosa och kriget bryter ut! Men dom är ju söta trots allt! Eller ja... dom va söta tills dom fyllde 10! =P
En sak som slagit mig är att halva min vänkrets börjar på bokstaven C, blir lätt för er läsare att hålla reda på! hihi

Åkte sedan hem och kastade in en maskin med tvätt så jag slipper gå naken till jobbet! Sånt som kan anses praktiskt på en arbetsplats. Men som om inte detta var nog så har jag öst ut allt gammalt äckligt mögligt hö som låg i stallgången. Ut med det på åkern så kanske nått stackart rådjur äter upp det, eller så får det ligga och bli gräs till nästa år. Det blev riktigt fint i stallgången. På torsdag ska jag åka till soptippen med lite skräp som ränsats bort, hade ju en trave med gamla hinkar som va trasiga. Några gamla trasiga hästtäcken och en och annan fodersäck som va kvar sen länge. Men de sistnämnda kan man ju elda upp i tunnan.

Snart ska det inskaffas lite lagerhyllor så alla kan få en egen hylla att lägga saker i. Då blir det lätt att hålla ordning. Nu är vi ju några som ska samsas om sakerna!

Men nog om det! Dax att kasta in fler kläder i tvättmaskinen, den här gången blir det nog lite stalljackor, hösten närmar sig ju med stormsteg! Usch =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0