Skogens guld




Tur att man har så snälla jobbarkompisar som offrar en hel eftermiddag på att plocka svamp till mig! Jag gillar att plocka svamp men känner att jag aldrig har tid! Då är det ju helt perfekt att andra kan plocka svampen åt mig, så kan jag ägna min tid åt att rida eller pyssla i stallet.
Det tog ungefär en timme att rensa alla svamparna. Det var tre olika sorter; trattkantareller, gula kantareller och tre stycken taggsvampar.
Imorgon blir det nog vitlöksbröd med smörstekta kantareller! Det är så himla gott, riktigt gourmetaktigt!
Nu ska jag gå och sova efter en lång dag med jobb och sen stallarbete innan det blev en kaffe i soffan hemma hos P. Hon börjar få riktigt fint hemma hos sig nu! Hon kommer verkligen i ordning efter flytten.
Sen hem och ta hand om svamparna. Nu har vi så vi klarar oss hela året. Skönt!

Tack och god natt!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0