Sele, zeptember och närodlat!

I torsdags var jag och "handlade" på min privata grönsaksmarknad. Var ner till en gammal granne vi hade när vi bodde i det andra huset. Där fick vi först en stor säck med fyra olika sorters potatis. Sen fick vi en liten påse med rödbetor. Detta avslutades sedan cirka 12 liter lingon. Jag får sådan feel-goodkänsla när jag vet att maten är ekologisk och verkligen närproducerat. Potatisen och rödbetorna är odlade fyra kilometer här ifrån och lingonen är plockade i skogen på samma ställe. Bättre kan det verkligen inte bli!!
Sedan fick jag två påsar svarta vinbär av mamma som jag kokade saft på här för några dagarn sedan. Men det börjar redan sina på den. Det blev bara två flaskor! Jag har för liten kastrull för att koka mer. MÅSTE verkligen köpa en större!!! Det blir nästa inköp!
Men idag har jag gjort ännu ett stort inköp. Jag var på hästloppis igår och där hittade jag en sele till shetlandsponny och den hade jag svårt att släppa. Gick och funderade på den hela dagen igår och förmiddagen  i dag också... innan jag bestämde mig!! DEN SKA JAG HA!!! Så jag åkte helt enkelt och köpte den. Med mig som moraliskt stöd hade jag C. Hon ansåg sig ha dåligt inflytande på mig men jag försäkrade henne att det verkligen var mitt eget beslut, jag ville verkligen ha den!
När vi kom hem kastade vi på selen och tog ut Zeptember på en tömkörningstur! Det gick jättebra så länge C gick bredvid Zeptember. Så fort hon stannade så stannade han. Sprang hon så sprang han! Han har inte riktigt fattat det där med att han ska få gå själv framför mig, någon måste leda honom. Men det kommer väl med lite träning kan jag tro!
Ska ut med M i morgon tror jag, då får han gå före och leda vägen för den förvirrade lilla shetlandsponnyn!

Men som om inte det vora nog så har jag även tagit en ridtur på Lukas och C red på Birk. Det var riktigt skönt att komma ut på en skrittur i skogen. Detta avrundades med en fika i köket med C och systern som kom på besök! Försök att få upp henne i en sadel, där har vi mission impossible de vill jag lova, har försökt i flera år! Trots att jag har så snälla hästar! Men det var iaf riktigt trevligt att få prata med henne lite!
Nu får det vara nog för idag, ska snart på utflykt innan helgen är helt slut.
Imorrn väntar det ju jobb igen!


Zeptember med sin nya sele!

Kommentarer
Postat av: "systern2

hurra hurra äntligen nytt å läsa ;) vad då jag upp i sadeln blää va farligt. När jag har bantat ner mig lite kan jag faktiskt tänka mig eve att kravla upp på Lukas han verkar säkrast haha

2010-09-05 @ 19:59:58
URL: http://kopparbergskan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klart du ska!! Men varifrån du fått att Lukas är snällare än Birk det kan jag inte förstå! Birk är ju ett lamm på ridturerna, det är Lukas som har hyss för sig. Han hör ju hemma i Lönneberga med Emil!

2010-09-05 @ 20:07:13
Postat av: Hmmm

Ont förtal om att Lukas har hyss för sig!! Han är den tryggaste som finns för syrran att hoppa upp på!! :-)

Zeptember passar urbra i sin sele :-) Vill också ha en sån nu. Fanns det möjligen två på hästloppisen haha låter inte troligt kanske men men

2010-09-05 @ 20:37:43
Postat av: Cicci

Det fanns faktiskt en sele till, den var inte riktigt lika dan. Den va brun också. Den kostade 1000 kronor! Jag tror den var komplett. Hur stor är chansen att det fanns två?! hihi

2010-09-05 @ 20:58:44
Postat av: Carro

Åhh då vill jag nog titta på den selen, hör av mig Pinglan :-)

2010-09-07 @ 08:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0