Marknad och höststorm!

Nu är årets stora helg här! Helgen vi alla väntat på... ja nästan alla i alla fall. Jag har längtat lääänge, det är nästan så man längtar lite på sommarn med. Just nu är Kopparbergs Marknad 2010 i full gång!! Det börjar så smått redan på fredagen sen håller det igång till söndag eftermiddag.
Igår var det ett riktigt dåligt väder men det var många handlingssugna som trotsade vädergudarna och jag är helt säker på att alla som sålde paraplyer och regnjackor tjänade en liten slant igår! Jag köpte ett paraply jag med, ett sånt som går ner i väskan när det är ihopfällt!
Det blev även en liten sockerråtta som ska bo i sockerskålen, det är P som alltid haft en sån och jag har suktat efter en liknande hur länge som helst! Jag vet att det är fult att härmas men jag kunde verkligen inte låta bli!
Sen handlade jag mest skräp!
Men en sak som gör att marknaden blir lite extra rolig det är att man helt plötsligt kan äta massor med god mat som inte kan ätas här annars. Som igår åt jag indiska tre små rätter! Det kan amn inte äta här annars! Detta betyder att jag äter indisk mat en gång per år, tänk på det alla ni som bor i städer och kan äta det fyra gånger om dagen om ni vill! Men samtidigt så är det ju lite extra gott när man inte äter det så ofta! Jag längtar redan efter nästa års marknad så jag kan få indiskt igen... eller så köper jag bara en ny tallrik idag! Först ville jag ha grekiska grillspett med tzatziki men sen insåg jag att efter förra årets brosk och fettgrillspett så gör jag egna som är godare!
Eftersom det var så otroligt mycket folk hos mina föräldrar med alla syskon och deras familjer som är på besök så tog jag med mig deras hund hit till skogen. Han är ju van vid mamma och pappa som inte gör så mycket väsen av sig! Hunden är ju som en liten pensionär och brukar ligga på rygg i soffan och snarka. Han kröp omkring efter väggarna och såg livrädd ut. Då bestämde jag mig för att det är ganska lugnt i skogen också. Så nu har han legat på rygg i min soffa och snarkat istället. M är inte så imponerad över att han ligger i sofforna men jag anser att det bara är att tvätta dem när han åker hem. Klart hunden (lillebror) ska känna sig trygg!

Nämnde jag också att höststormarna kommit till församlingen! Det blåser så träden liknar pilbågar! Undrar om man kommer få se några hattar och tupéer komma flygande idag? Bara dom inte träffar mig, usch va äckligt.
"Titta mamma, farbrorns hår kan flyga!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0