Måndag igen?!?!

Idag har det vart en riktigt tråkig dag. Det hände inget speciellt på jobbet. Allt var ungefär som det brukar. Inget som man kommer minnas nästa vecka direkt.
Regnet började strila på lunchrasten och allt blev grått!
Sen åkte jag till apoteket och där fanns allt jag skulle ha. Men salvan jag chansade på var receptbelagd så jag måste boka tid hos doktorn. Sen gick jag över gatan och hälsade på min syster som gjort första dagen på nya jobbet. Det var kul och hon studsade lite på köksgolvet, det är nog den största känsloyttringen idag.
Sen åkte jag till svärföräldrarna och åt lite mat. Det var riktigt gott med stuvad potatis och stekt korv. Skönt att slippa laga mat idag.
Forsatte efter en kopp kaffe hem där det var tyst och inga lampor tända. Ingen välkomstkomitté där inte. Katten jamade i och för sig när jag gick förbi.
Slog på tvn och tittade på Christine, fnissade några gånger och sen var det slut. Då kom pappa på ett besök som varade i cirka 5 minuter. Sen åkte han igen.
M böt kanal och började titta på ett otroligt oinspirerande program om andra världskriget. Jag tog korgen och gick ut i hönshuset för att samla ägg. Hittade 15 hela ägg och två trasiga. Jag tipsade hönorna om att inte lägga ägg i så djupa gropar. Dom har nämligen kommit på att man kan lägga ägg bakom sittstaketet istället för i redena. Men eftersom alla lägger äggen på samma ställe så blir det en grop just där. Men dom lovade att lägga äggen på olika ställen imorrn. Vi får se om de håller sina kackel.
Hästarna såg ut som de brukar och efter att ha kikat till dem lite så gick jag in igen.

Nu sitter jag då här vid datorn och skriver lite. När jag har gjort det vet jag inte alls vad jag ska göra. Är sugen på att kika på en film men M verkar inte lika intresserad. 
Jag får helt enkelt tjyva dosan när han minst anar det och slå på en film ändå! Det blir inte lätt men helt klart dagens mest spännande inslag!
Återkommer eventuellt om mer information senare!
Det här har varit en riktig måndag trots att almanackan påstår att det är tisdag! Jag är skeptisk...
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Du skulle ju ha en stickning! :-D

2010-09-14 @ 20:10:01
URL: http://emmasdagar.blogspot.com
Postat av: Cicci

Ja de skulle jag verkligen, men jag har inget garn, inga stickor och jag kan inte sticka heller! Jag vill ju gå i skola hos dig min vän!

2010-09-14 @ 20:39:45
URL: http://lantbruk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0