Kissande bil?!

Jaha så var det dax igen, trasiga bilar börjar jag bli riktigt bra på! Den vill liksom inte riktigt hålla ihop hela tiden.
När jag åkte hem från jobbet så blev den helt plötsligt tokvarm, helt utan anledning! Den kokade inte eller så men den blev varm liksom. Fortsatte åka och tänkte att när den närmar sig rött lite mer då får jag svänga åt sidan. Men det gick riktigt bra. Men däremot gick det inte riktigt lika bra när jag kom hem och parkerade på infarten. När jag öppnade bildörren hörde jag ett välbekant kluckande och fräsande. "Men va 17, så varm va ju inte bilen så den ska koka!!" Sen kom det en mindre flodvåg farandes ut från bilens underrede. "Hoppsan, här kunde inte bilen hålla sig längre!"
Skyndade mig in till M som tittade på mig som om jag just dragit ett riktigt dåligt skämt! Sen gick han ut och tittade på åbäket på gården, gick in igen och började äta mat. Men under hela den här tiden som passerade så svor han alla svordomar och svavelosande ramsor han kunde komma på. Det var bara att gilla läget och tyst lyssna.
Sen tog han och fyllde på vatten i bilen igen och körde ner till garaget (4km nerförsbacke) och konstaterade att en packning i vattenpumpen hade gått sönder. Inget dyrt fel men man måste få tag på grejer!
Ringde till kära far som får agera taxi imorrn till jobbet. Det är ju helt okej! Han skrattade bara när jag ringde, han börjar väl bli van att köra på mig när  bilen är trasig.
Hem tror jag att jag ska snålåka med någon kollega! T ligger nog i riskzonen för att agera taxi hem!
Men det får vi se hur det blir imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0