Galler för fönstren...

Idag har det varit en ganska behaglig dag. Allt började med att jag gick upp när klockan ringde. Sen var det jobb som vanligt. Jag har nu insett att jag MÅSTE köpa regnkläder till mig själv. Om jag ska jobba med det jobb jag har så kan man inte förlita sig på att solen alltid skiner, idag till exempel gjorde den det inte!
Mitt under arbetspasset öppnade sig himlen och det formligen vräkte ner! Så kan man ju bara inte ha det. Jag kurade ihop mig under ett lånat paraply (jag var för lat för att hämta mitt eget). Men jag hade i alla fall gummistövlar. Det kan jag lova; jag älskar mina gummistövlar. Jag skulle kunna knata omkring i dem för jämnan.
Sen åkte jag hem och komponerade lite veckobrev för första gången i mitt liv. Det gick helt okej, men jag känner att det kanske inte var så hiskeligt roligt att läsa, lite torrt så där. Men vill päronen ha en mer spännande läsning kan jag ju alltid rekommendera en deckare istället!
Har haft in Zebban och Birk en sväng och pysslat om dem, Z var väl lagom imponerad över att behöva lämna sin nya kärlek men Birk ville inte gå ut sen. Han är en riktig innehäst. Om inte solen skiner så står han hellre kvar i stallet. Nu står han vid grinden och surar.
Sen kom C och S på besök. Idag stog stallarbete på listan; mocka i boxarna, smörja travselen och lite sånt. Själv tog jag hjälp av M och snickrade galler till stallfönstren. Nu ska inte hästarna kunna ha sönder nå fönster i alla fall. Imorrn ska de monteras och sen ska de målas. Det hade säkert vart smartare att måla först och montera sen men jag har inte ens lyckats få gallren att passa. Det ena gallret är på tok för brett för fönstret och så kan amn ju bara inte ha det. Till slut blev jag irriterad och gav upp för idag. Mer filande, sågande och målande imorrn istället.
Har gjort en tankelista på allt som ska göras i stall och loge till helgen, det är en ganska dryg lista men det måste verkligen göras. Nu måste jag ju städa också sen P flyttade dit Trollan, hon stod med änderna i sidorna och sa: "Bara så du vet så vill jag ha ordning i stallet". "Jag med" svarade jag och när hon åkte så städade jag som en tok! Haha vilken makt hon har den där P! Och tur är väl det för det blev ganska fint faktiskt!
Imorrn står det mer jobb på tur och en riktigt lång dag dessutom! Så då blir det nog inte så mycket gårdsgöra. M och S skulle komma upp och laga mat åt mig, hihi det är riktigt lyxigt. Någon annan kommer hem och lagar mat hos mig!
Men mer om det imorrn!! Tack och gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0