familjesamling

Nu är det dax för en uppdatering igen.
Det var egentligen dax för det de senaste dagarna men jag har tro det eller ej sovit över min bloggtid!
Jag har gått upp på morgonen åkt till jobbet (tack T och pappa för skjutsen) sen har jag kommit hem från jobbet (tack pappa och P för skjutsen). När jag kommit hem så har jag sadlat och ridit en sväng med P. Efter det har jag gått in och lagat mat och avslutat det hela med att när sista tuggan var klar somnat i soffan och sovit till 00:15!!
KUL eller NOT!!
Men så har dagarna sett ut, igår slutade jag tidigt och jag och P var ute på en ridtur med Birk och Trolla. Hur mysit som helst. Sen var ju C och S där! S red på Zeptember med hans nya westernsadel! Han hade tydligen varit hur gullig som helst!! Men telefonen låg kvar i bilen så C kunde inte ta några bilder! Synd, men det blir fler gånger!
I helgen är det Kopparbergs Marknad!! Det är en stor tillställning i en så liten by som denna. Då kommer det folk från hela Sverige och vi i familjen har besök både från Västkusten och den stora hufvudstaden! Ikväll kommer hela syskonskaran på fem barn att vara samlade tillsammans med deras respektive och barn! Vi har fått pytsat ut dem lite här och var i byn med omnäjd!
Nu hoppas vi bara på fint väder i helgen så man slipper få massa paraplyspetsar i ögonen!!
Igår snickrade M lite i stallet till sina systrars hästar. Men vi upptäckte att en uppsättning gånghjärn var på tok för små och klena! Det måste vi nog fixa nya innan Lukas manglar sig igenom där! Birk hade nog kunnat haft de gånghjärnen men inte Lukas!
Just ja, på tal om hästar! Ikväll ska alla hästarna sova sin första natt i stallet efter sommarn! Birk har demonstrerat att det var dax att gå inför två veckor sen. Han har stått vid grinden och vägrat flytta på sig. Sen har han vägrat gå ur boxen på kvällen efter ridningen! Men ikväll besannas hans största önskan just nu, han ska få sova inne i sin box hela långa natten! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0