Bergslagsleden

Idag har jag varit och gått en etapp på Bergslagsleden. Vi startade vid Olovssjön och stannade i Stjernfors. Detta är en årlig tradition på mitt jobb och något som alla barn här omkring gör. Jag har också gått några etapper när jag gick i skolan. Vi hade verkligen tur med vädret då solen sken hela tiden, det var vindstilla och helt underbart!
När vi hade kommit en bra bit var det rast uppe på utsikten med en strålande vy över Ljusnarn. Jag fick sällskap av några underbara människor och det var en mycket trevlig promenad.
Min matsäck bestod av en risifrutti (äpple och kanel) och två mackor med köttbullar på. Sen hade jag så klart lite fika bröd också! Men jag orkade inte allt. Jag har en förmåga att ha med för mycket matsäck, men då slipper man i alla fall vara hungrig. Jag kunde ha haft lite mer dricka kanske, för när vi var framme hade jag en liten begynnande huvudvärk. Inget farligt och det blev bättre med lite dricka!

Efter att vi gått färdigt körde min mor mig tillbaka mig till Olovssjön och vi skulle hämta min bil. Men När vi väl var där så satt vi bara vid vindskyddet en stund och tittade på några änder som simmade omkring. Tog en kaffeslurk som jag hade kvar av matsäcken och en bulle. Vi njöt båda av tystnaden och lugnet. Vi satt där en lång stund och bara njöt.
Men sen var det dax att komma tillbaka till verkligheten efter en lång dag i naturen. Nu ska vi strax åka till Bygglagret och köpa lite saker till köket. Så vi kan komma igång med rusten igen.

Men det märks att vi varit ute hela dagen i alla fall för jag har fått päronprickar i hela ansiktet igen! Jag ser nästan ut som på sommaren!
Men som sagt, nu är det dax att åka!!

Här är mitt promenadsällskap, bästaste E!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Oh, vad raskt vi traskade!

Tack för sällskapet :-)

2010-10-01 @ 06:18:31
URL: http://emmasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0