Skönheterna


Idag kom det skönheter till skocken!!
Det är en kollegas skönheter som behövde ett nytt hem och hos oss fanns det plats. Så nu har skocken gått från åtta till fjorton! Det kan behövas eftersom vi haft lite otur med några individers överlevnad. Tre har ju trillat av pinnen, bokstavligt talat.
Skönheterna är av rasen Sussex och är nästan större än vår lilla goa tupp!
Det blev ett himla kackel i hösnhuset när skönheterna hoppade ur sina kartonger. Alla kacklade och tuppen såg genast potentialen i sina nya fruar så han tog och dansade fuldansen för dem några gånger! De var som vanligt ganska ointresserade av honom. Han skulle behöva vakta sin rumpa lite så stjärtfjädrarna kan växa ut någon gång.
Men jag tror att det inte kommer bli några problem med skönheterna!





Imorse var jag ute med Birk på en tur vi hade sällskap av Trolla och P och Lukas och M. Vi red en gammal väg som jag brukade rida för flera år sedan. Jag kallar den för fårrundan. Den vägen red jag mycket innan hästarna flyttade. Jag fick flera nostalgiska minnen när jag red där. Flera gånger hamnade jag i min egen lilla värld och de andra ryttarna fick kalla på min uppmärksamhet!
Efter att ha farit runt i halva socknen efter hästmat och skönheter så landade jag i soffan och klickade mellan kanalerna på tvn. Då var det några ryttare kvar i dressyr-VM från USA. Ojojoj vilka fina hästar! Varje gång jag kollar på hästar på tv så blir jag stallsugen själv. Så då knatade jag ut och smörjde alla lädergrimmor, träns och sadel! Nu kommer storasystern bli nöjd hon har nämligen tjatat på mig ganska länge att det är dax att ta hand om sadeln! Men jag ska försöka bli lite bättre på det från och med nu. Den ska smörjas en gång i veckan är det tänkt. Tränset ska ju putsas på lite varje dag!
Nej nu ska jag åter igen landa i soffan, imorrn blir det en lång dag med utflykt till Borlänge!
Ta och titta på bilden och njut av mina skönheter en stund till vettja!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

=)

2010-10-02 @ 20:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0