snickare?

Idag har jag inte alls gjort vad jag lovat mig själv!! Jag skulle ut och rida när jag kom hem från jobbet men på något mystiskt sätt började jag istället snickra ihop en dubbel lagerhylla till stallet. Det var inte alls vad jag tänkt när jag först gick ut dit. Men det var riktigt roligt, jag fick både använda skruvdragare och en planka! Jag är nästan talangfull, det stora problemet var att hyllan blev sne! Hur det var möjligt kan jag inte riktigt förstå jag som var så noga med att hålla hyllan rakt! Eller så är golvet snett... det håller vi på! Då är det ju inte mitt fel i alla fall!
Jag hade ju lite expert-hjälp av min syster också förstås men det räknas ju inte! Hon var bara arbetsledare och pekade hur det skulle vara. Sen var det jag som gjorde grovgörat, precis som vanligt! (Detta får jag äta upp nästa gång jag träffar henne!)
Sen åkte jag hem till svärföräldrarna och glufsade pannbiff med stekt lök och svampsås. Gott! Jag som inte gillar pannbiff, så det var ett bra betyg till svärmors mat!
M har mekat lite med min bil också och det ryktas om att den börjar visa livstecken. Från att ha varit helt död till att faktiskt bara behöva svetsas lite! Snart kanske jag också är en fimänniska med egen bil och allt! Jag tänker i alla fall inte följa i M´s fotspår och cykla till och från jobbet!! Jag skulle tvärdö i lungemfysem om jag skulle cykla upp för backen till skogen! Jösses, blir andfådd bara jag tänker på det!
Nej usch nu är jag jätte trött! Måste nog faktiskt sova lite.... vad jag längtar till min säng!
Tack och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0