Skrotbilar, hästar och färg i håret!

Idag har det inte vart nån sån där superdag precis!
Jag inledde dagen med att ha en skrothög till bil som vägrade fungera! Den startade först men sen kom den på att den helt enkelt inte ha lust längre. Detta ledde till att jag lyckades komma en halvtimme för sent till jobbet. Men som tur är har jag en ängel till syster som snällt kom och hämtade mig och körde mig till jobbet helt utan att knorra! Love her!!
Eftersom jag var så sen till jobbet hann jag inte förbereda allt jag skulle men det blev relativt bra ändå på terminens första musiklektion! Det var riktigt roligt att vara tillbaka i klassrummet!
Sen kom min kära far och hämtade mig på jobbet eftersom jag fortfarande inte hade någon bil. Men det gjorde ju inte så mycket eftersom föräldrarna bjöd på pizza. Det gjorde gott i den hungriga dotterns mage!!
Efter att ha suttit några timmar i sitt barndoms kök så var det då dax för dagens höjdpunkt. Att gå till frisören och slinga håret med mörka slingor! Jag vart helnöjd!! Det var riktigt skönt att få göra något nytt med mitt annars rödskimrande tråkhår!!
Efter att ha vart och piffat till sig lite och fått känna sig som en prinsessa var det då dax att åter landa i verkligheten! Imorgonbitti 20 över 8 kommer hovslagarn och ska verka och sko alla hästarna. Så då var det lika bra att de fick komma in i natt och sova lite först. Det finns ju inget som säger att jag kan fånga Birk imorrnbitti annars när man är stressad och trött innan jobbet. Han har ju en förmåga att visa hur fort han kan springa när man som mest måste ha in honom i stallet. Han bara vänder och springer till andra änden av hagen!

Men ikväll var det ingen konst att få in nån av dem, jag visslade två gånger sen stog det tre "mustanger" vid leet! Det kändes riktigt skönt att få in dem i stallet faktiskt, stall känns aningens öde om det inte finns djur i dem på nätterna. Hela byggnaden liksom lyser upp när dom är där!
Nu ska jag, efter en händelserik dag, gå och sova så jag orkar upp imorrn! Sen håller vi tummarna att bilen tänker starta imorgon så jag slipper komma försent två dagar på raken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0