Oledolyckan!

Var just ute i hönshuset och skulle hämta morgonens skörd av ägg. Stoppade dom i tröjfliken som jag brukar men just idag lyckades jag tappa ett ägg i cementgolvet. Men eftersom jag satt på huk sprack bara ägget lite i skalet. 
Jag skyndade mig in och gjorde två sockerkakor på äggen, inget ont som inte har något riktigt gott med sig! 

Min kära syster var nyss här med sitt barnbarn Donna. Donna är en blandras mellan Chiuaua och jackrussel. 
Hon hade fullt upp med att jaga tuppen och skälla på katten Tolouse! Det är tur att Tulle inte bryr sig nämnvärt om hundar. Han låg mest på rygg på trappen och solade sig.

Snart kommer C och hennes dotter S på besök, de ska få lite av kakorna och lite kaffe/saft. Men det är nog bäst jag städar undan lite, det har blivit himla rörigt inne på senare tid!
S skulle bjuda hästarna på äpple, vilket dom inte är bortskämda med, men det är inte för inte hon kallas för morotsbarnet. Hästarna vet att hon alltid har något gott med sig! =D



 

Kommentarer
Postat av: Storasyster

När jag kommer blir inte hästarna nå glada däremot kommer hela hönsskocken springandes till bilen och vill ha mat :)

2010-08-11 @ 21:00:30
Postat av: Cicci

De e klart! Du brukar ju alltid ha massa gott med dig till hönorna! =D

2010-08-11 @ 22:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0