lilla kyckling!

Ja nu har det gått några timmar och det har kläckts en liten kyckling till!
Vi flyttade redesraden till ett annat rum. Vi bar in det med hönor, kyckling och ägg kvar i redet vilket funkade riktigt bra. Men en höna blev helt till sig efter det, hon sprang bara tillbaka till det andra stället där redena stått tidigare. Hon kacklade och skrek efter sin kyckling, men sen hittade hon på den och blev lugn igen!
Men M gillade hon inte efter det, när han kom nära skrek hon som om hon satt fast och vägrade släppa honom nära! Men mig gjorde det inte så mycket om jag var i närheten! Han fick all skuld för att vi flyttade på dem.
Efter några timmar var jag ut i hönshuset igen och kollade på äggen som låg kvar i redet och ett ägg var det hål i. Jag lyfte upp det och öppnade en liten flik i ägget. Då stack kycklingen ut sin pyttelilla näbb och pep!
Jag la ner ägget till mammahönan som genast tog hand om ägget igen!
Det var en tuff känsla att stå där med ett ägg som kläktes i handen!
Men nu sover hönsen så jag får titta till dem imorgon igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0