Hjälp!

Idag när jag kom hem från jobbet så möttes jag som vanligt av en skock med hönor och tuppen. Jaha tänkte jag och funderade inte närmare på det. Jag går och hämtar posten i lådan ute på vägen och börjar sakta gå till baka samtidigt som jag bläddrar i kuverten. Då hör jag ett konstigt skrapande bakom mig i gruset. Jag vänder mig om och där springer hela flocken med höns efter mig på vägen! 
"Men vad gör ni här?!" frågar jag hönsen högt (så nu tror väl grannarna att jag blivit galen!). Då börjar jag skynda på lite så det inte ska hinna komma en bil innan vi kommer in på gården igen. Skocken springer efter som vanligt. Men dom slutar inte springa efter när vi är inne på gården! Det förvandlas till värsta The Birds av Hitchcock! Tuppen springer först i ledet och kacklar, när jag stannar så stannar dom också. Då sträcker jag fram posten och visar att det inte är ätbart men det ger han blanka sjutton i. Han pickar på breven och ser mest sur ut. Med ett skutt är jag uppe på trappen och kliver in genom dörren!
Skönt där finns det inga fjäderfän. Där finns bara katten Tolouse.... som sitter och ulkar hårbollar på köksgolvet! Jag skyndar mig att lyfta upp honom och kasta ut honom på trappan.
Och vilka sitter där på trappen och väntar om inte..... HÖNSEN!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0