Automatiska fodergrindar

Så där då var den här dagen till ända!
Jobbade lite extra idag trots att jag var ledig, men det var en väldigt intressant föreläsning om Värdegrunder idag på jobbet. Jag ångrar inte att jag gick på den!!

De senaste dagarna har jag gått runt och funderat på hur jag ska göra med hästarna till vintern, eller ja inte just med själva hästarna utan med deras lunchfodring. Eftersom jag från och med den här veckan går upp i tid på jobbet så finns det ingen som kan ge hästarna lunchhö mitt på dagen! Det är på tok för långt för att åka fram och tillbaka plus att jag inte har någon rast att åka på! Men då kom min kära syster med en superidé! 
Hon föreslog att jag köpte en automatisk fodergrind! Då bygger man en liten hage innuti den stora hagen och sen sätter man som en liten äggklocka på grindstolpen. Sen när man ställt klockan och tiden är inne då öppnas grinden och hästarna kan gå in och äta sin lunch!
Himla bra idé anser jag. Kollade runt lite på internet och det fanns från 1500 Sek till 1800 Sek och det är ju inte så farligt dyrt. Då slipper man passa lunchen hela tiden och inte behöver man engagera hela släkten heller. Då klarar hästarna sig själva! Så det kommer bli nästa inköp när lönen kommer! 

Men just nu känns det som att det är lååångt kvar till nästa lön, det är så mycket jag vill köpa!
Dax att sova så är det iaf en dag närmare löning! :)
Tack och god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0