Ägg, Tolouse och veterinärer!

Idag har det varit en ganska händelserik söndag!
Jag inledde dagen med att slumra till och från på soffan med tvn på, inte så exotiskt kanske men det är ju alltid så mysiga serier på helgerna. Först Everwood och sen lite Gilmore Girls! Det är ju bara nu på sommaren jag kan unna mig den lyxen. Om ett par månader ska ju hästarna ha sin morgon tillsyn med fodringar och utsläpp. Det är allt bäst att jag ser till att njuta så länge de går ute på nätterna!

Efter att ha latat mig på soffan åkte jag ner till kosinen och hjälpte henne starta websidan för framtida företaget. Nu är det inte mycket kvar innan hon kan börja på allvar! Länk dit kommer senare, när att är igång ordentligt!
Jag hjälpte henne även att äta lite av de underbara chokladrutorna hon bakat. Till historien hör att jag inte kan baka chokladrutor själv, de blir att smaka urkel när jag bakar dem! Alla andra kan utom jag!

En av mina kära systrar kom också dit på ett snabbt besök. Då bestämde vi träff till senare på dagen. Hon skulle komma hem till mig och köpa ägg. Jag visste att det fanns 13 ägg i hönshuset som hon kunde få köpa. Det blir ju prima tänkte jag. Alla pengar vi tjänar på hönsen går tillbaka till hönorna i form av foder eller strö och sånt och det börjar bli dax att köpa värpfoder nu. Så hon fick gärna komma hem och köpa lite ägg. Jag åker hem lite tidigare innan hon skulle komma och går ut i hönshuset för att hämta äggen, DÅ ÄR DOM BORTA!!! Jaha tänkte jag och går in för att kika i kylen men där var dom inte heller! Då har M hämtat äggen och gett dem till sina föräldrar! Attans, men jag fick ihop en kartong till henne iaf!

Sen kom lilla Tolouse hem och såg ut som att han gått 5 ronder mot Ali! Svullen i halva ansiktet och en stor svullnadspåse under hakan. Getingstick eller ormbett?! Blev lite nojjig och ringde jourveterinären som ansåg att jag skulle avvakta en timme och se hur katten blev. Med lite is på svullnaden vart han att se relativt normal ut. Sen åt han en stor portion med potatismos (!!) och mjölk, det tyckte han va gott! Han verkar lite trött men inte alltför medtagen, jag får helt enkelt hålla kolla på den lilla hårtussen!
Nu ska jag även kolla på The incredible Hulk, den där Norton blir man ju inte trött av att titta på direkt!

Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0